Fysioplus i Nexø

Åbent igen  mand. d. 4 -fred.d.8. marts 2024  //

Tirs. d. 2. april.- Fre. d.5. april

Fysioplus i Nexø er en specialklinik for idræts-og belastningsskader,  uden tilskud fra off. sygesikring.  En satelitklinik fra fysioplus i Sønderborg , åbent 1 gang om måneden bestyret af Jens Ole Pihl, aut .fys, født og opvokset i Nexø.

Brug vores
symptomguide

Booking

Åbningstider

Fysioplus.dk i Nexø  vil have åbent hver 3.uge.  Der er ikke tilskud fra den offentlige sygesikring, men refusion fra ”Danmark”.

Åbningstid vil være fra morgen til aften. Nogle gange middagslukket. Konsultation er efter aftale.

Der er indgang fra hovedindgangen og fra gårdhaven på Møbelfabrikken- Gl.Rønnevej 17 a  3730 Nexø

Fysioterapeut Jens Ole Pihl, Fysioplus
Jens Ole Pihl glæder sig at være mere i sin fødeby og være med til øge folkesundheden.

Jens Ole Pihl, fysioterapeut, etablerer en specialklinik i Nexø

Jens Ole Pihl, fysioterapeut, etablerer en specialklinik i Nexø inden for idræts-og belastningsskader baseret på fysioterapi kombineret med højteknologi. Jens Ole Pihl har de sidste 20 år opbygget og drevet en sådan klinik i Sønderborg Fysioplus.dk .

Behandlingsteknologier
Behandlingsteknologierne er focuserende – og radierende shockwave , level 4 laser, akupunktur m. elstimulation, is/kompressionsmaskine. Ultralydsscanning anvendes i diagnostisk øjemed.
”Kombinationen af fysioterapi og højteknologi gør, at man kan behandle nogle få gange over 3-6 dage og så gentage behandlingen efter 14 -18 dage med stor effekt.   I den mellemliggende periode evt. suppleret med GIGA-laser samarbejdspartner på Møbelfabrikken Bjarnes-laserterapi.dk”

Specialklinikken har større effektivitet og rækkevidde i patientkategorier end vanlig fysioterapi.
F. eks.hælspore, achillesene, springer/løberknæ, hofte , iskias , kronisk lændesmerter , skulder kalcifikationer,  nervesmerter, seneknuder i hænder og fødder o.m.a.
På Fysioplus.dk er symptomguide for hvad der kan afhjælpes.

Ekstra specialer i urologi:
Over-Aktiv-Blære, forstørret prostata . rejsningsproblemer, forhudsforsnævring, krummerik.

Kontakt os på mail

Erfaring kombineret med de bedste teknologier gør hele forskellen

Focuserende – og radierende shockwave
Level 4 laser
Akupunktur m. elstimulation
Is/kompressionsmaskine

Ultralydsscanning anvendes i diagnostisk øjemed.

Fysioterapi

Fysioterapi er, med udgangspunkt i en grundig undersøgelse, en blanding af manuelle teknikker, mobilisering af muskel-, fascie og senevæv…

Focuseret shockwave

Focuserende shockwave behandling skaber forstyrrelse i vævstrukturen / mikrotraumer og der dannes efterfølgende nye små kar

Laser-terapi

Laserterapi stimulerer vækst og heling af væv i kroppen. Laserstråler accelererer helingsprocessen og mindsker betændelsestilstande, smerte og arvævsdannelse.

Gennemsnitlig pris for en behandling er mellem 340 og 495 kr  afhængigt af tillæg for specialer.

Ultralyds scanning

Ultralydsscanning kan give et detaljeret billede af muskler, sener, ligamenter, slimsække og knogler. Under scanningen kan man bevæge muskler, sener og led så detaljeret

Radieret trykbølge

Fysioplus.dk var en af de første klinikker i Danmark til at tilbyde ESWT trykbølge, og fysioterapeut Jens Ole Pihl har mere end 10 års erfaring med behandlingen.

Ismaskine

Er et kulde- og kompressionsbehandlingssystem til akutte og kroniske skader samt til at afhjælpe i den postoperative rehabilitering.